Tiedotustyökaluja kulttuuriväelle - jotta sana luovasta työstäsi leviäisi

Jotta sana luovasta työstäsi leviäisi

Asiakas: Jano-lehti

Jano-lehti

Kun kirjailija Vilja-Tuulia Huotarinen otti yhteyttä ja kysyi haluaisinko olla mukana suunnittelemassa ja toteuttamassa ensimmäistä suomalaista runouden verkkolehteä, en epäröinyt lähteä mukaan. Jano-lehden julkistamistilaisuus järjestettiin Helsingin kirjamessuilla ja sitä edelsi tiedotuskampanja Facebookissa sekä Twitterissä. Lehdistötiedote ensimmäisestä suomalaisesta runouden webzinestä huomioitiin laajasti. STT teki aiheesta kulttuuriuutisen ja mm. Helsingin Sanomat uutisoi asiasta. Myös lukijat ottivat Janon vastaan innokkaasti. Lehti saavutti heti julkaisunsa jälkeen tuhansia lukijoita ja myös Facebook-sivun tykkääjien määrä kasvoi nopeasti.

Asiakas kertoo

Loimme kolmisin Simo Ollila, Johanna Venho ja minä runouslehti Janon syksyllä 2013. Se oli koko maassa ensimmäinen runouteen keskittyvä verkkolehti, webzine, ilmainen kenelle tahansa runon ystävälle. Meillä oli toisillemme lempparit, Si ja Jo ja Vi - niistä syntyikin sopivasti sana ViSiJo. Simo Ollila suunnitteli ja toteutti hienot sivut. Hän oli aina valmis käärimään hihat ja ryhtymään työhön. Ja hän teki sen ilon kautta! Yhteisissä runohommissa tuntui mukavalta myös se, että Simo oli sisällöstä aidosti kiinnostunut. Hän pitää niin runon lukijan kuin runoilijankin puolta.
Vilja-Tuulia Huotarinen, Jano-lehden toinen päätoimittaja

Linkit